Dywaniki Samochodowe i Kosmetyki

Twój koszyk

Pady polerskie

Pady polerskie - Lista produktów

Czym są pady polerskie?

Pad polerski należy do jednej z najbardziej przydatnych kategorii akcesoriów do auto detailingu.  Wydawać by się mogło, że jest to nieodłączny element pasty polerskiej i polerki, ponieważ takie pady bardzo ułatwiają pracę przy polerowaniu i co najważniejsze – można dobrać ich gradację i siłę cięcia do potrzeb, od bardzo delikatnej do mocno tnącej. Oczywiście nie potrzebujesz do nich polerki, ale polerka bez padów polerskich nie ma sensu. Za pomocą padów polerskich wypolerujesz karoserię, reflektory, a nawet szyby. Dzięki nim usuniesz rysy z lakieru, wykończysz polerowanie, a także nałożysz wosk. Pady polerskie to nic innego jak gwarancja efektywnej pracy i wymarzonego efektu. W ofercie naszego sklepu znajdziesz produkty renomowanego, polskiego producenta Royal Pads. Dzięki mocowaniu na rzep będą kompatybilne z większością maszyn rotacyjnych i dual action, a komponenty, z których zostały wykonane, zapewnią Ci efektywną i przyjemną pracę.

Jakie pady polerskie wybrać?

Obecnie na rynku mamy szeroki wybór padów i gąbek polerskich, a dzielimy je na 3 stopnie twardości – miękkie, średnio twarde i twarde. Dzięki takiemu podziałowi bardzo łatwo podjąć decyzję, ponieważ wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć, czy potrzebujemy narzędzi mocno ściernych do szlifowania, a może chcemy lakier wypolerować, nabłyszczyć i odpowiednio wykończyć cały proces polerowania i woskowania.

Pad polerski twardy jest gruboziarnisty i najbardziej szorstki z całej grupy, zaleca się używać go w parze z pastami polerskimi o wysokim stopniu ścieralności. Dzięki takiemu duetowi będziesz mógł zmatowić lakier oraz usunąć widoczne, głębokie rysy na karoserii auta. Doskonale sprawdzą się do usuwania matowych i utlenionych powłok lakierniczych. Podczas używania tego typu narzędzi pamiętaj, że praca musi być z nimi szczególnie ostrożna.

Pad polerski średnio twardy/ średniościerny przeznaczony jest do usuwania rys średniej głębokości oraz do pracy z lekkościernymi pastami lub pastami z dodatkiem wosku. Pad tej gramatury sprawdzi się podczas polerowania lakieru.

Pad polerski miękki/ wykończeniowy ma najniższy poziom ścierania, najlepiej pracować nim z najdelikatniejszymi pastami polerskimi lub delikatnymi mleczkami o niskim stopniu ścieralności, aby usunąć drobne ślady po polerowaniu  pastami o wysokim stopniu ścieralności. Najczęściej jest wykorzystywany do ostatniego etapu korekty lakieru, czyli do nadania ostatecznego, wysokiego połysku. Świetnie sprawdzą się też do polerowania samego wosku, bez użycia pasty polerskiej ściernej lub ze środkami nabłyszczającymi. Za ich pomocą usuniesz także hologramy z lakieru.

Pad polerski One Step to kombinacja trzech, wymienionych wyżej padów. Za jego pomocą możesz przeprowadzić cały proces polerowania samochodu. Warto pamiętać, że jest to pad uniwersalny, dlatego jego siła tarcia jest uśredniona i nie jest aż tak mocno ścierny, jak pad twardy ani tak miękki, jak pad wykończeniowy.

Dodatkowe parametry – to warto wiedzieć

W ofercie CarStyle znajdziesz pady polerskie otwarto-komórkowe oraz zamknięto-komórkowe, a różnią się innym przeznaczeniem. Jeśli posiadasz maszynę polerską rotacyjną, Twój wybór powinien paść na pad o budowie otwarto-komórkowej, natomiast jeśli Twoja polerka to Dual Action, powinieneś wybrać pad polerski zamknięto-komórkowy. Warto też zaznaczyć, ze pady polerskie do tego typu polerek mają specjalny otwór chłodzący, który zapobiega przegrzaniu.

Jeśli dopiero rozglądasz się za odpowiednią polerką dla siebie? Warto sprawdzić asortyment naszego sklepu, mamy narzędzia dla zaawansowanych oraz dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z auto detailingiem. Znajdziesz u nas także gotowe zestawy polerek i padów.

Czy rozmiar padu polerskiego ma znaczenie?

Rozmiar narzędzia jest bardzo istotny, ponieważ może nam ułatwić lub utrudnić pracę, w zależności od miejsca, którym chcemy się zająć. Im mniejsza średnica gąbki, tym bardziej precyzyjnie możemy pracować i z łatwością dostaniemy się do mniejszych elementów samochodu, dlatego jest to tak ważne.

Jeśli będziesz pracował nad przestrzeniami pod klamkami, okolicami reflektorów, w pobliżu lusterek i innymi trudno dostępnymi elementami, które narażone są na uszkodzenie podczas polerowania auta, należy wybrać mniejsze pady polerskie, np. 80 mm. Praca będzie przez Ciebie dużo dokładniej wykonana, ale przede wszystkim będzie prostsza i mniej frustrująca.

Podczas polerowania większych obszarów, jak maska, dach lub panele drzwi, możesz wybrać duży pad polerski, który usprawni Twoją pracę.

Zadbaj o narzędzie pracy

Kupując wszelkiego rodzaju akcesoria i narzędzia, chcemy, aby służyły nam jak najdłużej, ponieważ nikt nie lubi wyrzucać przedmiotów po jednym użyciu. To, co musisz zrobić, to przede wszystkim kupno padów polerskich dobrej jakości i najlepiej sprawdzonej marki, ale o to nie musisz się martwić, ponieważ to właśnie Ci oferujemy. Rzeczą, którą musisz zrobić to czyszczenie padów po użyciu, a jest na to kilka sposobów, przedstawimy Ci dwa, które możesz bez trudu zastosować w domu:

Czyszczenie ręczne to nic innego jak mieszanie w wiadrze wody z detergentem i mycie ręczne lub z pomocą szczoteczki, pamiętaj, by dokładnie wypłukać wszelkie zanieczyszczenia. Kiedy pad jest już czysty, wypłucz go w czystej wodzie i jeśli nie chcesz czekać, aż wyschnie samodzielnie, to mamy małą radę – odwiruj do w pralce lub na maszynie polerskiej. Jako detergent świetnie sprawdzi się APC, w naszym sklepie znajdziesz bardzo dobrej jakości produkty, takich marek jak RR Customs, ADBL, Shiny Garage i więcej.

Pranie w pralce to najprostsza metoda czyszczenia padów, do tego również możesz użyć APC, jednak jest to raczej metoda dobra dla prania kilku padów polerskich.

Pamiętaj, aby przed ponownym użyciem padu polerskiego upewnić się, że jest on całkowicie suchy! Użycie wilgotnej gąbki pogorszy jej właściwości i skróci jej żywotność.